Fortsæt til indhold
Civil karriere 3

Fingernem Elektronikfagteknikerlærling til flyvestation Karup


Fingernem Elektronikfagteknikerlærling til flyvestation Karup

Er du fix på fingrene og kan du få tingene til at fungere?

Kunne du tænke dig en alsidig og spændende elektronikfagteknikeruddannelse, så er det nu, du skal til tasterne. Vi har brug for 2 elektronikfagteknikerlærlinge med start den 1. februar 2022.
Om os
Vores navigations-, kommunikations- og dataudstyr har en særlig kaliber i Forsvaret, og dette meget avancerede elektroniske udstyr skal vedligeholdes.

Faktisk er det Forsvaret rundt om i verden, der har opfundet specialiseret elektronisk udstyr. Som elektronikteknikerlærling arbejder du med at betjene, reparere, justere og modificere højteknologisk, elektronisk udstyr.

Du bliver en del af et vedligeholdelsesteam, hvor du både arbejder selvstændigt og sammen med dine kolleger. Du vil i praktikperioderne veksle mellem 4 værksteder på flyvestation Karup, for at få den bredest mulige uddannelse.
Om stillingen
Du skal både på skolebænken og i praktik. Du veksler mellem erhvervsskole, hvor det passer i forhold til din bopæl og dit praktiksted, og praktik på dit tjenestested, hvor du er i lære som elektronikfagtekniker og tilegner dig de praktiske færdigheder og den faglige kompetence.

Uddannelsen tager 3½ år efter endt grundforløb. Efter endt læretid er der gode muligheder for en fastansættelse.
Om dig
Vi forventer at du har, enten allerede eller ved ansættelse, gennemført grundforløbet Strøm, styring og it med retningen Elektronik- og svagstrømsuddannelsen.

Ansvarlighed og kvalitet er vigtige værdier i Forsvaret, og vi forventer, at du vil tage ansvar for og være med at præge de opgaver, du bliver stillet overfor. Det kræver, at du lægger energi i din uddannelse, og at du er en engageret og initiativrig person, som kan lide at samarbejde med andre.

Det er essentielt, at du også har evnen og viljen til at arbejde selvstændigt, samt at du har lyst til at arbejde i et dynamisk miljø, hvor der vil være vekselvirkning mellem arbejde på værksted og skoleforløb.

Desuden skal du være mødestabil, have flair for teknik, mekanik og værktøjsforståelse.
Du skal kunne læse og skrive dansk samt have forståelse for teknisk engelsk og evt. tysk.

Hvis du er fyldt 25 år eller bliver det inden start på uddannelse, gælder de samme krav, men du skal have foretaget en realkompetencevurdering (RKV) på en erhvervsskole, hvis du er på ny ordning. Dette skal vedlægges din ansøgning.

Har du gennemført Flyvevåbnets- eller Hærens Basisuddannelse kan der være mulighed for, at ansætte dig som militær lærling. Dette kræver at du består en afprøvning, hvor du vil blive testet fysisk, helbredsmæssigt og i boglige færdigheder (9. klasses niveau).
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer. Du vil blive ansat efter gældende organisationsaftale for håndværker i Staten. Lønnen udgør efter endt grundforløb det første år 13.209,41kr. pr. måned for dig, som er over 18 år. Er du derimod over 25 år, vil lønnen være 19.873,25 kr. pr kr. pr. måned.

Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

KONTAKT OG ANSØGNING
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte seniorsergent Morten Børre på mail FVT-V-AKSA01@MIL.DK eller Kim Lund på Telefon 72 84 28 03

Har du spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR-konsulent June Bastholm på telefon 32 62 54 70.

Ansøgningsfristen er den 8. november 2021 og vi forventer at afholde samtaler i uge 47-
Ansættelse 1.Februar 2022.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket, hvor du vedhæfter ansøgning og CV. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARETS VEDLIGEHOLDELSESTJENESTE
Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste er en kvalitetsledelses og arbejdsmiljøbevidst servicevirksomhed, der vedligeholder, reparerer og modificerer Forsvarets materiel. En del af virksomheden er i dag ISO og arbejdsmiljøcertificeret, hvilket forventes at blive udbredt til hele organisationen. Myndigheden beskæftiger ca. 1700 medarbejdere.

Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste består af en Vedligeholdelsesdivision med seks vedligeholdelsesområder fordelt geografisk over hele landet, og en Planlægnings- og Koordinationsdivision beliggende i Brabrand. De seks Vedligeholdelsesområder er specialiseret i at reparere, vedligeholde og modificere specifikke materielsystemer indenfor deres faglige søjle. Planlægnings- og Koordinationsdivisionen består af en Forretningsafdeling og en Driftsafdeling, som varetager koordinerende planlægning, uddannelse, styring, controlling og udvikling af Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste.

Ud over at reparere og vedligeholde Forsvarets materiel så støtter Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste Forsvarets operationer og missioner med veluddannet militært teknisk personel, der udlånes til Forsvarets enheder iht. aftalte planlægning eller ad hoc i særlige tilfælde.
  
  
  

Generel information


Tjenestested

Karup, Danmark

Geografi

Region Midtjylland

Organisation/Værn

Civil

Funktionsniveau

C100

Ansøgningsfrist

08.11.2021

Indrykningsdato

13.10.2021

Ansøgningsforløbet

  • Ansøgning

    Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket i selve jobannoncen – på den måde sikres det, at vi får alle relevante oplysninger fra dig. Efter du har sendt din ansøgning, modtager du umiddelbart efter en modtagelsesbekræftelse på mail.

  • Vurdering af din ansøgning

    Efter ansøgningsfristens udløb bliver alle ansøgningerne behandlet og vurderet. Efter endt behandling indkaldes relevante kandidater til samtale. Vi modtager ofte mange ansøgninger, så det kan hænde, at behandlingen tager lidt ekstra tid.

  • Samtaler

    Vi indkalder normalt 3-4 kandidater til hver samtale. Til samtalen ønsker vi, at du får et grundigt indtryk af os og vi ønsker samtidig at høre mere om din faglighed, men også hvem der er personen bag cv’et.

  • Tilbagemelding

    Når vi har fundet den rette kandidat til jobbet, orienterer vi alle der har været til samtale hurtigst muligt.

Tilmeld en jobagent

Følg med når vi søger nye elever

Opret Jobagent