Fortsæt til indhold
Militær politi 3

Kunne du tænke dig at blive vores næste IT-supporterelev på Flyvestation Karup?


Kunne du tænke dig at blive vores næste IT-supporterelev på Flyvestation Karup?

#Forsvaret.dk #Værdatkæmpefor#Erhvervsuddannelse

Brænder du også for IT, som vi gør? - Har du mod på at indgå i en travl og til tider forandringsrig hverdag, og vil du være en del af et fagligt stærkt team med høje ambitioner, højt humør og højt tempo? Så er du måske vores nye IT-supporterelev fra d. 1. januar 2022. Hvis du kan nikke ja til dette, så er din næste karriemulighed at finde i Karup! Læs med her og se, hvordan vi forestiller os, at dine næste to år kommer til at se ud.
Om os
Vi konsoliderer it inden for hele Forsvarsministeriets område. Vi hører organisatorisk under Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelsen, der er geografisk placeret i Hvidovre og Ballerup. Styrelsen har hovedkvarter i Ballerup, hvorfra dele af vores opgaver udføres.

Du kommer til at tilhøre vores IT - elementet i Karup LITS 1, som er en del af det regionale servicecenter der dækker Midtjylland. Det Lokale IT-element er et team på 11 medarbejdere (1 leder, 7 fastansatte og 3 elever) og det er her den ledige stilling er.

IT-elementet løser de lokale IT opgaver for alle brugere i Karup, men der er også andre lokaliteter i Jylland, som vi servicere. I forbindelse med et kørende transformationsprogram, vil arbejdet på sigt komme til at omfatte flere lokaliteter og områder i Midtjylland.
Om stillingen
Vi kan tilbyde en læreplads hos en af Danmarks største leverandører af digitale systemer og services.

Du vil veksle mellem undervisning på en erhvervsskole og praktik på dit tjenestested på Flyvestation Karup således, at du tilegner dig de praktiske færdigheder og faglige kompetencer der skal til for at blive IT-Supporter.

Du vil indgå i det lokale Servicedesk team, hvor vi yder daglig support, foretager fejlfinding og generelt bare fokuserer på at give vores kunder den bedste support, så de kan passe deres arbejde. I starten vil en del af tiden være præget af oplæring med henblik på, at du med tiden, i større grad, vil blive specialist i fejlsøgning og tilretning af Forsvarets mange forskellige applikationer.

Vi har gjort forarbejdet og skitseret, hvad vi tænker, at du vil blive klædt på til at kunne efter 2 år hos os:
• Bidrage til en bedre opgaveløsning og derved skabe fremdrift
• Træde i karakter, tage initiativ og ansvar for egne opgaver og arbejdsdag
• Supportere brugerne og konfigurere udstyr selvstændigt
Om dig
Du har bestået folkeskolens 9./10. klasses afgangsprøve og har gennemført Grundforløb 1 og 2 under Data- og kommunikationsuddannelsen. Grundforløbsbeviset skal sendes med din ansøgning.

Du er en succes hos os, når du starter, viser ansvarlighed og yder kvalitet. Det er en vigtig værdi i Forsvaret. Det kræver, at du lægger energi i din uddannelse, og at du er en engageret og initiativrig person, som kan lide at samarbejde med andre.

Derudover vil du opleve, at du skaber værdi hos os, når du:
• Ønsker at blive en dygtig supporter, der løser opgaverne servicemindet og samvittighedsfuldt
• Er nysgerrig og engageret af natur
• Er villig til fortsat at lære og implementere ny viden, så du løbende udvikler dig

Hvis du er fyldt 25 år, eller gør det inden start på uddannelsen, skal du have udarbejdet en
realkompetencevurdering (RKV) ved den tekniske skole du har taget dit Grundforløb på.
Den skal sendes med din ansøgning.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer. Du vil blive ansat efter gældende organisationsaftale for håndværker i Staten. Lønnen udgør 13.209,41 kr. pr. måned for dig, som er over 18 år. Er du derimod over 25 år, vil lønnen være 19.873,29 kr. pr. måned.

Som ansat i Forsvaret er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes til fortrolig og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Kontakt og ansøgning
Vil du vide mere om uddannelsen, er du velkommen til at kontakte Leder/IT, Britta Vissing, på tlf.:728 11 371, eller lærlingekoordinator, Henning Worm, på tlf.: 2270 7437

Har du spørgsmål til ansættelsesprocessen herunder ansættelsesvilkår kan du kontakte,
Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Mathias Fønskov på tlf.: 72 81 91 21.

Sådan søger du
Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. De dokumenter du som minimum skal uploade er, din motiverede ansøgning, CV, folkeskolens eksamensbevis og grundforløbsbeviset fra den tekniske skole samt eventuelt anden relevant dokumentation. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter i PDF format, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

Ansøgningsfrist er den 14. november 2021

Vi ønsker, at du starter den 1. januar 2022.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet, og vi administrerer op mod 10 milliarder kroner årligt af det samlede forsvarsbudget. Vi har ansvaret for det samlede forsvar og beredskabs materiel- og IT-systemer, så det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer alt materiel og IT lige fra kampvogne, krigsskibe og kampfly til computere, kabler og knapper.
Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.
  
  
  

Generel information


Tjenestested

Karup, Danmark

Geografi

Region Midtjylland

Organisation/Værn

Værnsfælles

Funktionsniveau

C100

Ansøgningsfrist

14.11.2021

Indrykningsdato

28.09.2021

Ansøgningsforløbet

  • Ansøgning

    Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket i selve jobannoncen – på den måde sikres det, at vi får alle relevante oplysninger fra dig. Efter du har sendt din ansøgning, modtager du umiddelbart efter en modtagelsesbekræftelse på mail.

  • Vurdering af din ansøgning

    Efter ansøgningsfristens udløb bliver alle ansøgningerne behandlet og vurderet. Efter endt behandling indkaldes relevante kandidater til samtale. Vi modtager ofte mange ansøgninger, så det kan hænde, at behandlingen tager lidt ekstra tid.

  • Samtaler

    Vi indkalder normalt 3-4 kandidater til hver samtale. Til samtalen ønsker vi, at du får et grundigt indtryk af os og vi ønsker samtidig at høre mere om din faglighed, men også hvem der er personen bag cv’et.

  • Tilbagemelding

    Når vi har fundet den rette kandidat til jobbet, orienterer vi alle der har været til samtale hurtigst muligt.

Tilmeld en jobagent

Følg med når vi søger nye elever

Opret Jobagent