Civil karriere 3

IT- supporterelev til 1. Communication and Information Systems (CIS)


IT- supporterelev til 1. Communication and Information Systems (CIS)

Får du tingene til at fungere, og Kunne du tænke dig en udfordrende og alsidig IT- supporteruddannelse? så er det nu, du skal søge.

1. CIS detachement på Flyvestation Karup, som er en del af 2. CIS kompagni ved Føringsstøtteregimentet, har brug for 1 dygtig elev fra den 01. april 2021.
Om os
Vi er i alt 37 fastansatte og 6 lærlinge i enheden. Vores primære opgave er at levere kommunikations- og informationssystemløsninger til Flyvevåbnets operative enheder, såvel under øvelser som i internationale indsættelser.
Om stillingen
Du er i lære som It-supporter og vil under uddannelsesforløbet tilegne dig teoretiske og praktiske færdigheder relevant for uddannelsen.
Uddannelsen varer ca. 2 år - alt efter dine kvalifikationer, og uddannelsen kombinerer den praktiske del ved værkstedet med skoleperioder på nærmeste tekniske skole.

Som mange andre organisationer er forsvaret afhængig af, at IT fungerer. Som IT- supporter bliver det din opgave at opbygge, konfigurere og vedligeholde pc’er, servere og netværk. Du kommer til at installere og konfigurere operativsystemer og applikationer. Dine kolleger vil trække på dig for at få instruktion i brug af hardware og software.
Om dig
Vores forventninger til dig som elev er, at du har folkeskolens 9./10. klasses afgangseksamen, eller tilsvarende. Som minimum har gennemført grundforløb inden for strøm, styring og it med tilfredsstillende resultat.

Du behersker engelsk i tale og skrift. Det er ønskeligt, men ikke et krav, at du har gennemført forsvarets basisuddannelse (værnepligten) eller tilsvarende.

Ansvarlighed og kvalitet er en vigtig værdi i Forsvaret, og vi forventer, at du vil arbejde på at tage ansvar for og være med til at præge de opgaver, du bliver stillet over for. Det kræver, at du lægger energi i din uddannelse, og at du er en engageret og initiativrig person, som kan lide at samarbejde med andre. Det er vigtigt, at du evner at arbejde selvstændigt og at du har lyst til at arbejde i en moderne virksomhed.

Hvis du er fyldt 25 år, eller gør det inden start på uddannelsen, skal du have lavet en
realkompetencevurdering (RKV) ved den tekniske skole. Den skal sendes med din ansøgning.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer. Du vil blive ansat efter gældende organisationsaftale Håndværker i Staten. Lønnen udgør efter endt grundforløb det første år 13.077,83 kr. pr. måned for dig, som er over 18 år. Uden grundforløb er lønnen 11.350,83 kr. pr. måned. Er du derimod over 25 år, vil lønnen være 19.675,33 kr. pr kr. pr. måned. Beløb er opgivet i april 2020 niveau

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

KONTAKT OG ANSØGNING
Vil du vide mere om uddannelsen, er du velkommen til at kontakte Seniorsergent Lise Stolberg, på 7282 6852.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår kan du kontakte
Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Lasse Bruhn Bull på 7281 9156.

Sådan søger du
Vi vil bede dig om at søge stillingen via at klikke på linket ”søg den ledige stilling” og vedhæfte ansøgningen, CV, eksamensbevis (udskrift af eksamensblad), grundforløbsbevis samt anden dokumentation. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter i PDF format, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

Ansøgningsfristen er den 28. februar 2021. Vi forventer at afholde samtaler i uge 11, 2021.
Tiltrædelse den 01. april 2021.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
  
  
  
Generel information

Tjenestested

Karup, Danmark

Lokation

Region Midtjylland

Værn

Civil

Funktionsniveau

C100

Ansøgningsfrist

28.02.2021

Indrykningsdato

12.01.2021

Ansøgningsforløbet

  • Ansøgning

    Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket i selve jobannoncen – på den måde sikres det, at vi får alle relevante oplysninger fra dig. Efter du har sendt din ansøgning, modtager du umiddelbart efter en modtagelsesbekræftelse på mail.

  • Vurdering af din ansøgning

    Efter ansøgningsfristens udløb bliver alle ansøgningerne behandlet og vurderet. Efter endt behandling indkaldes relevante kandidater til samtale. Vi modtager ofte mange ansøgninger, så det kan hænde, at behandlingen tager lidt ekstra tid.

  • Samtaler

    Vi indkalder normalt 3-4 kandidater til hver samtale. Til samtalen ønsker vi, at du får et grundigt indtryk af os og vi ønsker samtidig at høre mere om din faglighed, men også hvem der er personen bag cv’et.

  • Tilbagemelding

    Når vi har fundet den rette kandidat til jobbet, orienterer vi alle der har været til samtale hurtigst muligt.

Tilmeld en jobagent

Følg med når vi søger nye elever

Opret Jobagent